Tuesday, January 06, 2015

Saarel

5.01.2015
See ei ole mingi lihtsalt huvitav pinnavorm,  see on meie jalgrada
Oleme endiselt elu ja tervise juures. Eile olin küll üsna magamata ja õhtuks kiskus ikka päris uimaseks, aga saime ikka mitu põhjaotsa randa üle vaadatud ja neis vedeletud. Täna käisime Liisiga mägedes. Valisime ühe sakslaste tehtud matkaradade raamatu põhjal endale sobiva (mitte väga kerge, mitte väga raske) raja ja hakkasime pihta. Aga sakslased olid oma raamatus rõhunud mitte täpsele kaardile (väga mittesakslaslik), vaid hoopis täpsele kirjeldusele, kuidas rada kulgeb, stiilis: kõnni edasi kaks minutit, siis seal märgi juurest ära mine paremale ega otse, vaid seda vahepealset rada, siis kõnni veidi aega edasi ja mingi nurga juures jätka mäest üles.. vms. No igatahes, saime üsna pea aru, et selliste kirjelduste järgi on üsna keerukas liigelda, aga proovisime siiski enam-vähem marsruuti järgida. igatahes ronisime lõpuks ikka päris kõrgele. Juba raja alguses saime aru, et midagi on selle õhuga ikka valesti, et olime vaid mõnikümmend meetrit mäest üles kapanud, kui võhm oli täiesti otsas.. või pigem, kopsud ei andnud enam abi. Eks ta veidi hõredam oli seal, see õhk, kuigi me polnudki väga kõrgel.. ehk nii 1300 ja 1700 vahel. Aga seda polnud ma vähemalt varem tundnud, et tahaks lõõtsutades kopsu nii tühjaks hingata, et tunne on, nagu vajuksid kopsu seinad kokku ja vaakumisse. Väga huvitav igatahes.. ja nüüd teame, et ei tasu seal vulkaani otsas turnides ka enda võimeid väga üle hinnata.
Ja õhtul käisime siin Santa Ursulas jõuluparaadi vaatamas.. neil toovad täna kolm idamaa tarka lastele kommi ja siis tehakse suur paraad ka. Väga uhke oli. Kõigepealt läks mööda kari pisikesi idamaa tarkasid, nende taga tulid kõikvõimalikud multifilmide ja muidu tegelased suurte ratastel kaadervärkide otsas, millega oli neil väga suuri raskusi ohtratest lamavatest politseinikest üle saamisega. Kõige taga õõtsusid päris kaamelite seljas kolm päris idamaa tarka (kellest üks peab kohustuslikus korras olema mustanahaline ja oli ka) ja siis tuli mingil põhjusel huilates tuletõrjeauto. Meie karjusime ja tegime mingite pillilaadsete asjadega suurt lärmi ja siis loobiti meid kommidega. Väga aus kaup.